Holly – Edmonton Boudoir Styling/Makeup & Hair

*Update
Chris sent me a before pic of Holly yay!

image

I always have good conversations with my clients.  I love getting to know them and hearing about their lives, experiences, travels, etc.  Even if it’s only within that hour to hour and a half that we have together.  Most of the time we get along so well that I take longer than usual to do my job.  Oops!  We can’t help it!  Lots of laughter to go around.  I love positive, open people who have that happy aura around them.  Good people with good vibes =)  When my personality and theirs just mesh so well that our conversations about anything n everything is so always too much fun!
image

Holly today was one of them.  I had a blast doing her hair and makeup.  We totally forgot to take a ‘before’ pic but that’s ok, she’s a stunner this Holly girl!  🙂

Hair & Makeup by me.

image

And of course, some #selfies while I was waiting for Holly to arrive! lol  It was a snowy snowy day today, gotta keep warm!  #canadianeh

image

Wearing Wet n Wild’s “Dollhouse Pink” lippie as per usual!  #loveit

image

My Boudoir Photo Shoot – Edmonton Boudoir Photo Shoot Makeup

Of course I had to take some #selfies from my boudoir photo shoot!  lol

image

image

I cannot wait to see the pictures when they’re done!

I had soooo much fun doing this.  Seriously, EVERY WOMAN SHOULD DO A BOUDOIR SHOOT.  It felt so empowering for some reason.  I was a confident woman going into this but after the photo shoot I felt a whole new level of confidence and self love.  Us women are so harsh and overly critical of ourselves.  It’s a sad reality.  We all need to love ourselves just a little more and be comfortable and confident in our bodies.  We only have one life and one us, why not love who we are!   Life is too beautiful and too short to be spent feeling negative and hating ourselves.  No matter what shape or size, loving yourself and being confident and positive automatically exudes sexiness!!  #loveyourself

confidence1

confidence3

confidence4

 

Edmonton Bridal Fantasy Show 2014

Today I went to visit Chris & Kimber of http://www.chrisbernardphotography.com at the Bridal Fantasy Show here in Edmonton.  Their set-up was absolutely gorgeous!!!  It truly represented their clean and modern style and really showcased Chris’ awesome work.  I also had tons of fun checking out all the different vendors and pretending to plan my imaginary wedding muahahaha

image (5)

image (4)

image (1)

This was such a beautiful set-up.  Very romantic, whimsical and garden-esque.  Definately a nice change from the usual all white + purple lighting decor that most people have for weddings nowadays.

image (3)

image (2)

image

Trying to get a good picture with my 2yr old is hard nowadays but we did it!  =)

FOTD – Birthday Face

image

image

Another year older and I’ve never felt better!!  Here’s my birthday face for dinner with the girls.

I focused more on contouring/highlighting and achieving that sexy,  glowy skin. 

My usual eye makeup and Chanel’s Glossimier Lip gloss in ‘Laser” to top it off and time to go pig out!!  🙂

FOTD – Happy New Year

image

Happy New Year!!! 

Out with the old and in with the new!  May this year bring everyone lots of happiness, good health and wealth!  🙂

I finallllly got my yearly haircut.  My hair was wayyyy tooo long (yes there is such thing)  As much as I love a good head of long hair, my hair was so long it was lifeless, shapeless and scraggly- if thats a word.  I was literally #longhairdontcare. Hahaha

It’s a little shorter than what I wanted (what’s new- Why do most hairdressers do that??) But it has a whole bunch of layers that I asked for and love and my hair is now voluminous and full of life again- wahoo!!!

FOTD – Girl’s Night Out 2.0

I love my bright lipsticks but there’s something so sexy about pale, nude lips.  Lashes and nude glossy lips = all I need right now.

I honestly don’t even know what colors I used.  You know how it is, you put a lipstick on..whoa wayy too nude I look like a ghost..so u wipe that off and put another lipstick on..meh.. don’t really like it. Add another lipstick on top.  Hmmm..better but not quite what you want yet.  So you add maybe a lip gloss on top thinking that’ll do but then shoot its too bright so you wipe some off then you add another one on top and voila!  Perfect nude color!  *duck face pouty lips pose*
Take some selfies.

*click*
image

*click*
image

*click*
image

*click*
image

Then when you go grab your lipstick to put in your bag for touchups for the night you have no idea what to grab cuz you used so many different products you dont even remember!!  Gahhhhhhh

That was me last night hahahha

I had a great girls night out and a yummy-licious cheat meal as per usual!  No need for lipstick touchups cuz I was seriously eating all night nonstop *oink oink*